maandag 1 oktober 2012

De bakparade

Ik ben dol op bakken, vooral in de herfst. Niets is namelijk zo heerlijk als de geur van bakken in huis met versgebakken koekjes als resultaat. Mijn oppaskinderen vinden dat ook en vragen dan ook iedere week of we weer koekjes gaan bakken. Nu is wekelijks roomboter zandkoekjes bakken een beetje saai en vooral niet zo gezond. Gelukkig was daar De Bakparade, waar lekker en gezond samen komen. Vandaag probeerde ik de suikervrije pindakaas banaan havermout koekjes uit. Jummie, wat een lekker cake-achtige koekjes en je mist de suiker totaal niet. Zeker een aanrader om ook te proberen!



Ingrediƫnten (voor ongeveer 15 koekjes):

2 hele rijpe bananen -> vervangt de suiker
1 el lijnzaad + 3 el warm water -> heeft dezelfde bindende werking als eieren
30 g pindakaas -> dat is ongeveer 2 el
80 g havermout
60 g bloem -> ik heb voor speltbloem gekozen, omdat het meer voedingswaarde heeft dan patentbloem
1 tl bakpoeder
1 tl kaneel
15 g kokos -> ongeveer 2 Ć  3 el
20 g rozijnen

Bereiding:

1. Verwarm de oven voor op 200 graden Celsius en bekleed een bakplaat met bakpapier.
2. Meng het lijnzaad met het warme water en laat 5 minuten staan. 
3. Prak de bananen fijn in een kom.
4. Voeg de lijnzaad en pindakaas toe en roer goed.
5. Voeg de bloem, havermout, bakpoeder en kaneel toe en roer even.
6. Roer de kokos en rozijnen erdoor.
7. Vorm kleine hoopjes beslag op de bakplaat. -> ik maakte de hoopjes met mijn handen om iets stevigere koekjes te krijgen, zodat ze niet uit elkaar vallen.
8. Bak de koekjes ongeveer 15 minuten in de oven totdat ze goudbruin en gaar zijn. -> Bij mij duurde het 20 minuten.


Volg mijn blog met Bloglovin

0 reacties:

Een reactie posten