dinsdag 9 oktober 2012

Couscous salade met feta en rozijnen

Sporten rond etenstijd is lastig. Ervoor wil ik iets eten, maar niet teveel en erna heb ik geen zin om uitgebreid te koken, maar wel trek. Daarom maakte ik vandaag deze ideale salade die je 's middag al kan maken, zodat je zowel voor als na het sporten ervan kan eten.


Ingrediënten (voor 4 personen)

  • 3 bosuitjes
  • halve komkommer
  • 1 tomaat
  • 1 parika
  • handje zwarte of groene olijven
  • handje rozijnen
  • 200 gram feta
  • 4 takjes verse koriander
  • 4 takjes munt
  • 220 gram couscous
  • 350 ml water
  • 1 tl komijn
  • 1 tl kaneel
  • evt. handje gemengde noten

Vergeet vooral de rozijnen niet of vervang deze door gedroogde abrikozen, want de combinatie van de zoete gedroogde vruchten en zoute feta is écht lekker.

Bereiding

1. Doe de couscous en rozijnen in een grote schaal.
2. Kook het water en giet dit eroverheen.
3. Snijdt de groenten in kleine stukjes en hak de munt en koriander fijn.
4. Doe alle ingrediënten bij de couscous en mix het door elkaar.
5. Breng op smaak met peper en zout en doe er eventueel wat noten doorheen.

2 reacties:

Jonne zei

Leuk! Dit gerecht heb ik ook eens gemaakt en over geschreven.
Ik vind je blog erg leuk, ik wil daarom graag je link plaatsen in mijn volgende blogpost!

De culinaire student zei

Wat leuk! Ik was even niet zo actief, maar ga vanavond weer wat nieuws posten.

Een reactie posten