woensdag 26 september 2012

Snel dessert met Amaretto en perzik

Mmm.. de geur, de kitcherige fles en bovenal de herinneringen aan de avonden waarop dit likeurtje rijkelijk vloeide maken me vrolijk. Toen ik hoorde dat er een vriendin kwam eten die wel een oppeppertje kon gebruiken, wist ik daarom direct met welk drankje ik zou koken: Amaretto.

Ingrediƫnten (voor 4 personen):

- 4 halve perziken (vers of uit blik maakt niet uit)
- 6 bitterkoekjes in stukjes gehakt
- 6 eetlepels ricotta
- 1 theelepel suiker
- 2 eetlepels Amaretto

Bereiding:

Verwarm de oven voor op 180 graden.
Leg de 4 halve perziken in een ovenschaal.
Roer de ricotta, suiker, Amaretto en de helft van de bitterkoekjes door elkaar.
Verdeel het mengsel over de halve perziken en strooi de rest van de bitterkoekjes erover.
Zet de perziken 20 minuten in de oven en genieten maar!

Lekker met een bolletje (kaneel)ijs.


2 reacties:

Kim zei

Deze ga ik thuis snel maken!
Lekker fris met de perzik en net mooi als toetje.. tenzij je je natuurlijk misselijk eet aan dat lekkere mengseltje (ben ik er eentje van) maar een aanrader voor iedereen!

Jonne zei

Dit klinkt heel lekker! Leuk ook dat het een snel en simpel gerechtje is om te maken, maar er feestelijk uit ziet!

Een reactie posten